Mat som hemligt vapen

Att stimulera våra smaklökar för att komma till affärsavslut och skapa avslappnade möten är inget nytt. Däremot kanske du inte visste att det finns forskningsunderlag som stödjer att människors åsikter lättare kan förändras i samband med mat.

Amerikanska forskare vid Yale University har undersökt hur våra sinnen tar till sig och värderar information, både när de stimuleras av mat och när de inte gör det. Resultatet var slående: testpersonernas åsikter förändrades påtagligt när de åt mat.

Kontakta oss om du vill du veta mer om nyttan av sinnesmarknadsföring och smakprofilering. I februari kör vi nästa event i Stockholm där vi bjuder in till föredrag med smaker och mingel. Håll utkik efter inbjudan som kommer ut inom kort. Vi vill också passa på att tacka alla ni som deltog på Foodismkvällen i Malmö förra veckan och bidrog till en toppenkväll.

För kontinuerlig update skicka ett mail till info@foodism.se så lägger vi till dig på våra utskick eller gilla oss på www.facebook.com/foodism

 

Hur smakar ditt varumärke?