Om Foodism

Foodism är kommunikationsbyrån som tar fram en unik smakprofil för ditt varumärke.

Liksom en klassisk reklambyrå tolkar ett varumärkes identitet och kärnvärden i en grafisk profil, kopplar vi värdena till smak, färg, form, doft och textur. Resultatet blir en unik smakupplevelse som på ett positivt sätt associeras med varumärket och därmed stärker dess identitet.

Genom att kombinera varumärke och mat tillför vi en ny kommunikationskanal som profilerar företag på marknaden. Med total fokus på budskapet ser vi till att det når hela vägen in i kroppen, både känslomässigt och fysiskt.

Oavsett bransch kan du använda dig av att vi människor tycker om att äta.

Precis som du använder tydliga guidelines kring ditt varumärkes grafiska formspråk för att stärka varumärkets kommunikation, fungerar en smakprofil för att förmedla samma budskap genom smak- och doftsinnena.

Det finns ett rad olika tillfällen där mat inkluderas i affärssammanhang, som t.ex. kundmöten, mässmontrar, after works, give aways, event och konferenser. Varför inte ta tillvara på dessa tillfällen och bjuda på mat som, förutom att den är fantastiskt god, faktiskt stärker ditt varumärke och skapar starka känslomässiga kundrelationer?

Foodism grundades 2009 av gastronomerna Vanja Franzén & Sara Westerlin.
”Med sylvassa smaklökar och skarpa sinnen har vi skapat oss förmånen att bokstavligen mata andra med budskap.”

Vi  hjälper dig att profilera ditt varumärke genom mat och dryck.
– Hur smakar ditt varumärke?

 

foodism