Smakprofilering

Foodism erbjuder varumärkesprofilering med hjälp av sinnena.

Mat och dryck fungerar som naturliga isbrytare och gör oss människor avspända. Smakprofilering innebär både intern och extern varumärkesutveckling. Genom att skapa smak- och doftminnen formas fler referenser kring varumärket som ger en starkare position på marknaden. Dessutom hålls företaget ihop internt genom aktiviteter kring värdegrunden.

Liksom en klassisk reklambyrå tolkar ett varumärkes identitet och kärnvärden i en grafisk profil, kopplar vi värdena till smak, färg, form, doft och textur. Resultatet blir en unik smakupplevelse som på ett positivt sätt associeras med varumärket och därmed stärker dess identitet.

Genom att kombinera varumärke och mat tillför vi en ny kommunikationskanal som profilerar företag på marknaden. Med total fokus på budskapet ser vi till att det når hela vägen in i kroppen, både känslomässigt och fysiskt.

Oavsett bransch kan du använda dig av att människor tycker om att äta – särskilt när det bjuds.